Įprastos mankštos nepadeda nuo nugaros skausmų. Kodėl?

Įprastos mankštos nepadeda nuo nugaros skausmų. Kodėl?

Naujausi metodai šiandien jau leidžia užtikrinti sveiką kūno judėjimą ir duoda pažadą, kad nuo nugaros skausmų galite išsivaduoti visiems laikams.

Taisyklingos laikysenos mokymai profesineje veikloje Dažnai dar šiais laikais straipsniuose pasirodantys teiginiai ar patarimai kokias mankštas atlikti, kurios išgelbės nuo ūmių nugaros skausmų ne tik kad nepadeda, bet dar ir klaidina žmogų. Medicina, farmacija, tradicinė kineziterapija, manualinė terapija, tempimo pratimai, baseinas, mankštos ir kt. priemonės esant ūmiam skausmui -tai pasekmių šalinimas. Laikinai gal būt ir padeda, tačiau nieko bendro su tikrąja sveikata ir tikrąja pagalba neturi, nes neleidžia iki galo efektyviai ir nuodugniai išspręsti kūno judėjimo be skausmų problemos. Labiau tai primena gaisrų gesinimą. Daugelis tokių pratimų ar mankštų treniruoja tik išorinius raumenis, tam tikras raumenų grupes, kurių pagalba sustatomas korpusas. Kol mankštinamasi, tol kaip ir gerai. Nustojama mankštintis, vėl viskas sugriūva. Užburtas ratas. Problema neišsprendžiama, o tik apmalšinama. Medicina čia bejėgė. Jei būtų kitaip, tai būtų jau išspręsta, ir vos ne kas antras žmogus nevarstytų medicinos įstaigos durų su nugaros skausmų nusiskundimais.

Žmogus yra vertas gyventi kokybišką gyvenimą ir judėti kokybiškai nuolatos. Taigi, klaustumėte, ką tada daryti? Išeitis yra – ydingą laikyseną padaryti taisyklinga. Kitaip tariant, grąžinti kaulus į pirminę prigimtinę padėtį. Sutvarkyti kaulų, raumenų, raiščių, sausgyslių-visų jungčių teisingą padėtį ir užtikrinti taisyklingą veikimą. Tokiu būdu skausmų problema bus išspręsta iš esmės. Bus panaikinta priežastis, kelianti pasekmes.

Truputį reiks padirbėti, tačiau tai veikia puikiai. Žmogaus laikysena turi buti taisyklinga, ašis tiesi ir tvirtai besiremianti į pagrindą. Kitaip tariant, ašis prasideda nuo pėdų, kurios tvirtai įsikabinusios į žemę. Nugara žmogui skauda nuo to, kad dubuo, kojų (ašies) pdėties atžvilgiu, yra pasviręs į vieną ar kitą pusę. Kaip žinia, į dubenį, paprastai liaudiškai tariant, įsistato stuburas (besitęsianti ašis). Dubuo įsiterpia kaip tarpinė jungiamoji ašies dalis tarp kojų ir stuburo. Pasvirus dubeniui, dubuo paskui save nusitempia ir stuburą. Kadangi žmogaus stuburas yra paslankus, tai yra sunertas iš slankstelių, sukritę jie susispaudžia ir sukelia nugaros skausmus. Prarandama atrama. Dėl to žmonėms daugiausia ir būna L4 L5 stuburo slankstelių išvaržos.

Taigi, kaip susitvarkyti tą laikyseną? Tam puikiai padeda Lietuvoje savo efektyviais rezultatais pasiteisinęs sparčiai plintantis Cantienica ( kantienika) metodas.

Cantienica metodika – tai 7 grupių treniruočių programa kūno formoms ir taisyklingai laikysenai. Cantienica programos kertiniais akmenimis grindžiamos dubens dugno raumenų treniruotės, jėgos programa, nugaros mankštos programa ir kt. Atliekant pratimus, dubens dugno giliuosius raumenis susiejame su pilvo, nugaros, šlaunų ir klubų raumenų sluoksnias, kaulais, sąnariais, sausgyslėmis ir priverčiame juos veikti kartu. Sistema veikia teisingai sudėliojus visas dalis į savo vietas. Maždaug po 6 mėnesių darbo, išmokti pratimai „įsirašo“ kūne į atmintį ir vėliau natūraliai įsiterpia į kasdienius judesius gyvenime, nes raumenys ima susitraukinėti savaime įgiję refleksą nuo tvirtai besiremiančių pedų į žemę. Pratimų atlikimas veikia kaip intrukcija teisingam kūno „naudojimui“. Kai visos kūno dalys ir kaulai stovi savo vietoje taip kaip pas gimusį kūdikį prigimtinėje padėtyje ir „naudojamos“ teisingai – stuburas ir dubuo neiškrypsta, niekas neužsispaudžia ir niekas tuomet neskauda. Žmogus sąmoningai nuolatos įgyja žinojimą, kaip taisyklingai natūraliai judėti gyvenime kasdien. Tuomet nebelieka poreikio atlikti momentinius pratimus skausmui malšinti, nes ūmių skausmų nebepasireiškia. Kūnas juda taisyklingai pagal instrukciją. Jis tampa paslankesnis, pagerėja bendra savijauta. Judama lengvai ir grakščiai, išlaikoma tiesi laikysena ir taisyklingos kūno formos. Svarbiausia, žmogus tampa sąmoningu valdant savo kūną. Tai labai paprasta. Štai kodėl, vieną kartą ir visiems laikams susitvarkę laikyseną, nebejausite skausmų ir naudositės teisingo judėjimo refleksu visą likusį gyvenimą.

Linkiu visiems tai išbandyti ir pajausti tikrąją kūno laisvę.

Cantienica metodą sukūrė šveicarų mokslininkė, gydytoja, žurnalistė Benita Cantieni.
Lietuvoje mankštas veda sertifikuota Cantienica instruktorė Renata Ložienė.